SkinPlan

Köpvillkor


1. Företagsinformation
För köp som sker på denna webbplats ansvarar New Medic Era AB, med organisationsnummer 556610-4641 och adress Karlavägen 71, 114 49 Stockholm. För information om hur vi hanterar personuppgifter enligt GDPR, se paragraf nr 12.

2. Priser
Alla priser anges i svenska kronor och innehåller mervärdesskatt och övriga avgifter. Totalkostnaden för köpet kommer att framkomma tydligt innan slutlig beställning och kommer att inkludera samtliga kostnader förenade med köpet, inklusive eventuella porto- och fraktkostnader.

3. Leverans
Vanligtvis kommer varan skickas från oss senast 10 arbetsdagar efter att ordern mottagits. Om varan inte finns i lager är detta vår rutin: Du erhåller ett mejl till din angivna email-address att summan på produkten kommer att dras av från totala köpet eller om du beställt enbart en produkt så återbetalas detta inom 7 arbetsdagar. Önskar du beställa annan, likvärd vara, är detta att betrakta som en ny order.

4. Frakt
Kostnader förenade med frakten anges i samband med köpet.

5. Avbeställning
Om du önskar att avbeställa en vara: En avbeställning är inte giltig förrän du mottagit bekräftelse från oss. Du kan avbeställa din order utan kostnad för dig fram till dess att beställningen har effektuerats. Privatpersoner har ångerrätt, se under rubriken ”Ångerrätt”.
Om du önskar avbeställa en vara på grund av dröjsmål med leveransen, är detta möjligt att göra fram till dess att varan effektuerats, dvs faktura eller frakthandling har skapats. Delleveranser sker endast på din begäran och medför ytterligare fraktkostnad för dig.
När du gör din beställning framgår det i kassan vilket leveranssätt, som gäller. Det är ditt ansvar att se till att adressen, som du angett vid beställningstillfället, är korrekt. Leverans sker endast inom Sverige, om inte annat anges.

6. Ångerrätt
Som privatperson har du enligt Distansavtalslagen rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar. Du har dock inte ångerrätt för vara som inte lämpligen kan återlämnas pga. hälso- eller hygienskäl om förseglingen har brutits.
Du får kontrollera en vara på samma sätt som i en fysisk butik men om varan har använts eller hanterats oförsiktigt, så att den inte längre kan säljas som ny, blir du skyldig att ersätta webbutiken för varans värdeminskning. 
För att kunna fastställa en varas egenskaper eller funktion måste du i visa fall bryta förpackningen, som i så fall ska öppnas så varsamt som möjligt och återsändas tillsammans med varan. Observera att du inte kan ångra köpet av en vara med bruten försegling/teknisk plombering.
Observera också att det enligt lag är du som ska betala för returfraktkostnaderna. 
Ångerfristen börjar löpa den dag du mottagit varan. Om du ångrar köpet måste varan återlämnas oanvänd, i oskadat skick och med obruten förpackning/försegling/teknisk plombering.
Om du vill utnyttja din ångerrätt ska du följa instruktionerna under ”Reklamation ångerrätt och retur”. Du kommer utan dröjsmål att få en bekräftelse på att vi mottagit ditt meddelande, varefter vi tar ställning till, om du uppfyller de förutsättningar som krävs för att kunna tillämpa ångerrätten. Du kommer därefter att motta ett svar med e-post från oss, i givet fall med information om hur du ska skicka tillbaka varan.
Efter mottagandet av den återsända varan kommer köpesumman att återbetalas till dig inom 14 dagar räknat från dagen då vi mottog meddelandet om ångerrätt.  

7. Ändring av beställning
Du kan göra ändringar i din beställning av lagerförda varor fram till dess att beställningen har effektuerats. Om ändringen godkänns kommer eventuella prisdifferenser att regleras enligt det pris som gäller vid ändringstidpunkten. Privatpersoner har ångerrätt, se under rubriken ”Reklammation, ångerrätt och returer”.

8. Oavhämtad försändelse
Det är ditt ansvar att lösa ut försändelsen på utlämningsstället inom den tid som står angivet på avin. Om du inte kan ta emot paketet vid leverans, eller inte hämtar ut ditt paket på utlämningsstället, skickas det tillbaka till oss, och vi kan då komma att debitera dig en skälig summa för frakt- och administrativa kostnader. Betalas inte denna kostnad, lämnas kravet till inkasso.

9. Reklamation
Om du mottagit en skadad produkt, eller om vi skickat fel vara, måste du reklamera varan snarast och senast inom 2 månader från att du upptäckte eller borde ha upptäckt felet. Reklamationstiden är som mest 3 år beroende på varans beskaffenhet samt eventuell garantiutfästelse.
Den skadade respektive felaktigt skickade varan ska återsändas i likadan förpackning och med samma transportföretag, som när den mottogs, tillsammans med en utförlig beskrivning av felet.
Du ska i så fall reklamera via vår hemsida genom att följa instruktionerna under fliken ”Reklamation ångerrätt och retur”.
Om vi inte kan skicka en ny vara till dig inom skälig tid, återbetalar vi returfrakten samt vad du betalat för den skadade eller felaktigt skickade varan.

10. Betalning
Vi kräver betalning för varan från den tidpunkt den skickas från oss.

11. Kortinformation
När du handlar hos oss behandlas betalningen av Mondido Payments AB (Org.nr: 556960-7129) som är en svensk säker elektronisk betallösning för e-handel. Kortinformation skickas alltid krypterat med hjälp av SSL/TLS. All kortinformation lagras i enlighet med kortnätverkens regelverk kring PCI DSS, Level 1.

12. Personuppgifter och GDPR
Vi behandlar persondata i enlighet med GDPR. I samband med ditt köp godkänner du att vi lagrar och hanterar dina personuppgifter. Vi lagrar de uppgifter som är nödvändiga för att fullfölja avtalet gentemot dig och för att kunna bedriva vår verksamhet. Du har enligt GDPR rätt att få tillgång till den information som vi har registrerat om dig. Om de uppgifter som vi lagrar om dig är irrelevanta, felaktiga eller ofullständiga kan du begära att informationen ska rättas, begränsas eller tas bort, vilket vi gör i den mån det är möjligt enligt gällande lag (som t.ex. bokföringslagen). Läs mer i vår integritetspolicy här (länka till en sida om hur ni hanterar personuppgifter om ni har en sådan).

13.Tvist
Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) tillhandahåller ett kostnadsfritt förfarande, som privatpersoner kan utnyttja i tillfälle av tvist. Vi har som policy att alltid följa ARN:s rekommendationer. Tvist mellan företag avgörs av allmän domstol.

14. Reklamation, ångerrätt och retur
Du som är privatperson har 14 dagars bytesrätt/ångerrätt när du handlar online. Det innebär att du inom 14 dagar från att du mottagit ditt paket kan skicka tillbaka oanvända, oskadade varor. Om en vara har använts eller hanterats oförsiktigt, så att den inte längre kan säljas som ny, blir du skyldig att ersätta webbutiken för värdeminskningen. För att kunna fastställa en varas egenskaper eller funktion måste du i vissa fall bryta förpackningen, som i så fall ska öppnas så varsamt som möjligt samt återsändas tillsammans med varan. 
Observera att du inte har bytes- eller ångerrätt för vara som inte lämpligen kan återlämnas pga. hälso- eller hygienskäl om förseglingen har brutits, vara som snabbt kan försämras eller bli för gammal.
Om varan är trasig när du öppnar paketet eller om det blir fel på varan har du reklamationsrätt i totalt 3 år från du mottog paketet. Reklamation måste dock göras inom skälig tid och senast 2 månader efter att du upptäckte felet. Om det finns garanti som är längre än 3 år kan du reklamera inom garantiperioden.
Privatperson, som utnyttjar sin ångerrätt, betalar själv fraktkostnaden för den returnerade varan. Vid fel i varan återbetalar vi returfrakten samt vad du betalat för den skadade eller felaktigt levererade varan förutsatt att vi inte kan skicka en ny vara till dig inom skälig tid.
Ett retur- eller reklamationsnummer ska alltid bifogas. Returer och reklamationer utan godkänt retur- eller reklamationsnummer accepteras ej.

Instruktioner:

  • Denna instruktion gäller alla typer av returbegäran.
 Det är viktigt att du fyller i samtliga fält i returblanketten. Returnumret är giltigt i 14 dagar och returen måste vara oss tillhanda inom dessa dagar.
  • Vi kommer att kontakta dig per e-post så fort din begäran har mottagits och kontrollerats.
  • Vid retur MÅSTE alla produkter returneras i originalförpackningar komplett med samtliga tillbehör.

  • Tänk på att alltid skicka produkten i ytteremballage för att inte skada originalförpackningen.
 
  • Förpacka godset väl för att undvika skador. 
  • Bifoga en kopia av returbekräftelsen i returen och skicka den till oss.

OBS! Returer som skickas in utan godkänt retur- eller reklamationsnummer, kommer inte att reklameras/hanteras.

Önskelista Support Chat Menu Kundvagn
Chat with support Top